2010-09-13

Curls?

In my last post I said that I'd done some small braids to make my hair all curly. Anyway, that now resulted in that I'm thinking of getting a perm. Tough not to get curls like I got from the braids. Here's some curls I'm thinking of getting.



Pictures found here

I'm curious of how getting them. Since I've done a perm before, I know how horrible it is for your hair and mines so tender. Anyway, I think that I'm going to do it at an hair saloon if I'm going to do it at all. Even tough it's much more expensive than doing it at home.
But I don't really feel all safe in the hand of a hair dresser. I've never felt pleased at all with my hair after visiting one so for about 2 years ago I started cutting my hair myself instead. It's cheep and I get it how I want it. Winwin situation!

Tough now I want a pro to do my curls, think it will be the most safe way. And came to think of it. If it turn out horrible, I can always blame the hair dresser! Lol.

3 kommentarer:

  1. Eto på poupeegirl15 september 2010 kl. 00:24

    Hejsan! Jag fick för mig att jag skulle kolla in på din blog, eftersom jag kom på att du var svensk haha XD
    Okej, till det jag egentligen skulle säga!

    Jag skulle nog ha fixat de där lockarna hemma, med en locktång, eftersom du inte blir nöjd hos frissan iaf :P vet iof inte om det skulle bli bättre, själv är jag urusel på att använda locktång XD och jag behöver det inte heller, får lockar och grejer naturligt så använder platt-tång varje dag haha ^^

    Hoppas att det var till någon hjälp alls ^^''

    SvaraRadera
  2. Hej Eto!
    Jag har tidigare varit ganska hård mot mitt hår och jag vet att använda locktång (speciellt dagligen) skulle nog bli väldigt påfrestande för mitt hår :/ Därför tänkte jag att permanenta håret nog ändå skulle vara den bästa lösningen långsiktigt. Dock så tror jag att jag inte kommer permanenta längre. Har nyligen beställt små hårrullar som jag förmodligen kommer att blogga om lite senare när jag fått de. De ska tydligen funka bra och är ju betydligt bättre för håret!

    Ojoj, blev ett väldigt långt svar... Men tack för kommentaren ^^

    SvaraRadera
  3. Eto på poupeegirl18 september 2010 kl. 01:59

    Jahaa ja då är det nog en bättre lösning :) Ahaa då får jag ta och följa din blogg för att läsa om den spännande fortsättningen om ditt hår 8D hoppas att hårrullarna är bra :)

    haha ingen orsak 8D nu får du en till!

    SvaraRadera

Write comment here~